Civic Gaps

Civic Gaps, Think Tank for Social Advancement

An initiative to analyze and record gaps and system failures in the city’s everyday life based on personal observations.

Jana Leo

2007 New York

Mission:
The mission is the creation of advanced policies on civic issues, the city, public space and culture.

Actions:
Civic Gaps offers critical analysis with observations and counter-proposals; develops concepts creating the mind set to change the reality; conducts researches through sociological experiments and art projects that imagine the situation as if the new concepts have been already applied etc..

History:
Started by Jana Leo de Blas in 2007 in as a DBA, on 2008 was included into the mission of Mosis Foundation. Based in Madrid and registered as a cultural foundation since 2008, the MOSIS Foundation- MOdels and SYStems; Art and City is a think-tank and a resolution office dedicated to City and Art. As a Think-Tank, MOSIS studies existent models and systems and creates originals concepts, which are the base to construct new models and systems. As a resolution office, MOSIS translates concepts into initiatives, goes from the abstract to specific actions.

Who:
Born in Madrid, Jana Leo is a philosopher and a conceptual artist-architect based in New York City. Jana Leo holds a PhD in Philosophy from the Universidad Autonoma de Madrid as well as a MA in Architecture from the SoA Princeton University.

**

Civic Gaps, un tanque de pensamiento para el avance social

es una iniciativa para  identificar “fallos de sistema” en las operaciones individuo-ciudad.

Jana Leo

2007 New York

Misión:
La misión es la creación de políticas avanzadas sobre la ciudad, lo cívico, el espacio público y la cultura.

Acciones:
Civic Gaps ofrece análisis crítico con observaciones y propuestas alternativas; desarrolla conceptos que crean el estado mental para cambiar la realidad; dirige investigaciones a través de experimentos sociológicos y proyectos de arte que imaginan la situación como si los nuevos conceptos ya se hubieran aplicado etc..

Historia:
Jana Leo empieza Civic Gaps en Nueva York en 2007 como una empresa personal para este tipo de acciones cívicas;  en el 2008 fue introducido como una de las misiones de la Fundación MOSIS. La fundación MOSIS es una base de pensamiento, investigación y propuesta (think-tank) y una oficina de resolución aplicada (una consultoría) sobre el arte,  la ciudad y relación de ambos con el individuo. Trabajando desde la estructura, La Fundación MOSIS traduce conceptos a iniciativas.

Quien:
Nacida en Madrid, Jana Leo es una filósofa y artista-architecto conceptual que vive en la ciudad de Nueva York. Es doctora en filosofía por la Universidad Autonoma de Madrid y master en arquitectura pro la   SoA, Princeton University.

Comments are closed.